Kenia maart 2017 part I

19 Maart 2017, vanaf Schiphol op weg Naar Kenia, om het onderhoud van installaties naar een hoger niveau te krijgen in Naivasha.
Bij aankomst kom ik erachter, dat ik mijn Visum Niet heb geprint en dat ook zij niet kunnen inloggen vanwege een slechte internetverbinding. Ik ben vanaf de eerste minuut weer mee in het Afrikaanse gangetje :). Ik stel uiteindelijk nog voor om mijn smartphone als hotspot aan te bieden, maar dat vonden ze zelf toch ook net iets te ver gaan. Kort daarna alles opgelost dus "no problem".
het zicht vanaf het restaurant vlakbij ons huisje

onderweg naar het werk ff foto nemen
Nieuwe collega uit Brabant leren kennen ,waardoor ons groepje Rotterdam, Friesland, Brabant en Zeeland vertegenwoordigd.
Wat Het Werk betreft borduren we verder op het eerste deel, omdt we nu al met de nieuwe software kunnen werken zijn we nu al een stap verder. Vanaf nu is het de uitdaging om dit programma aan te vullen. Het doel is om dit systeem draaiende te krijgen, zodat alle operators ermee kunnen werken en daardoor beter onderhoud kunnen uitvoeren.
met printer en uiteindelijk zelfs papier

aanvullen van database voor onderhoud
mijn werkplek, zoals gezegd veel bureauwerk dus weinig foto's van veldwerk :)
Bij het installeren van een printer hebben we uiteindelijk papier per velletje moeten kopen, omdat er verder geen fatsoenlijke winkeltjes waren.

na het werk eens lekker voordoen hoe het zeker niet moet

af en toe is wat extra beweging wel lekker, laptop erop en gaan
In het weekend bezoeken we Aberdare National Park. Het is een mooi groen park, maar t.o.v. de andere parken zien we hier weinig dieren. Dit komt deels door de dichte begroeiing en ook door het feit dat we geen gids meer konden huren. We bereiken uiteindelijk een hoogte van 3100m ,waarop je normaal gezien sneeuw ziet liggen.

zonde van die ouweheer links in beeld ;), centraal bovenin nog mooie waterval die op de foto helaas nauwelijks zichtbaar is

mooi park en veel dichte begroeiing

Het tekort aan dieren is al snel goed gemaakt bij aankomst bij ons hotel "The Ark". Het hotel is gemaakt naar de ark van Noah en vooraan ligt een waterpoel, deze is's nachts verlicht en hier komen  veel dieren samen. In de avond zien we een groep van 12 olifanten ,waarbij een groep hyena's wordt weggejaagd door papa olifant :).

het zicht vanuit ons hotel

's nachts verlicht

selfie

Hotel The Ark

's morgens kudde buffels i.p.v. olifanten
S nachts klinkt er een zoemer om aan te geven dat er dieren komen, het aantal keer zoemen geeft aan welk dier. De bel kun je uit zetten, maar dit was tijdens onze overnachting niet nodig.

m'n soortgenoten eten geven

meneer giraffe en ondertussen stond ik lekker aan te bakken

beetje bijpraten
De volgende dag gaan we naar een stukje park waar we tot 5m van een giraffe staan en waarbij we op 1,5u tijd  lekker gebakken zijn. Mooi weekend!
niks aan het handje
Bovenstaande vrachtwagen reed met een gangetje van 5km/u en dat was niet voor niets...
Komende week weer met de het onderhoudsprogramma aan de slag en zaterdag een vulkaan beklimmen ( als dat maar goed komt met meneer hoogtevrees ;) )

This post first appeared on Sjorkjeis @ Planet Earth, please read the originial post: here