Get Even More Visitors To Your Blog, Upgrade To A Business Listing >>

LA VILLEGGIATURA VINTAGE AL LAGO - #VINTAGE STYLE


CON UN CAPPELLO A FALDA LARGA E TANTA Nostalgia IN Villeggiatura AL LAGO 

Come le signore del passato che davano valore al concetto di villeggiatura una delle mete più eleganti era il lago, era un concetto di vacanza diverso dal nostro perchè si sceglievano mete appartate lontano dal caos ma in totale ricercatezza del relax della natura e dei suoi ritmi.
Oggi il concetto di villeggiatura non esiste più, la vacanza è diventata un'esibizione di posti da visitare, di abiti e costumi bizzarri ed il clima è molto festaiolo quasi rumoroso.
Ci si accontentava di passeggiate lungo lago con l'amica conosciuta in vacanza dei semplici racconti di vita di un buon gelato da mangiare all'ombra di un albero seduti su una panchina.
Si tornava nelle proprie residenze con una ricchezza in più nel cuore.
Ora tutto scorre veloce non gustiamo più nulla o più nulla riesce a riempirci il cuore.
E per me è nostalgia per cui ...
Io provo a passare un week end in villeggiatura al lago, come le eleganti signore di un tempo, indossando capi semplici ma raffinati come quelli che si indossavano con una ricercatezza immancabile. In realtà in questo posto così composto in cui tutti si muovono lenti e rispettosi a me non manca nulla. Posso rinfrescarmi in acque tranquille, pulite e sorvegliate. Posso stendermi al sole o all'ombra di un fantastico green. Potrei fare windsurf, vela, ky surf, giocare a mini golf. Scelgo di fare una partita a bocce per completare le mie giornate rivolte a tempi discreti che forse non torneranno mai più.
Sarebbe bello ogni tanto volgere lo sguardo al passato e cogliere le parti poetiche spazzate via chissà da quale vento.
Indosso una lupetto smanicata style vintage alla quale ho abbinato degli short in lino beige taglio classico e a completare il tutto un cappello in paglia a falda larga color panna


WITH A WIDE-BRIMMED HAT AND NOSTALGIA IN HOMES AT LAKE
As the ladies of the past that gave value to the concept of one of the most elegant holiday resort was the Lake, was a holiday concept different from ours because you chose the secluded destinations away from the madness but in total refined relaxation of nature and its rhythms. 
Today the concept of recreation area no longer exists, the holiday has become an exhibition of sights, bizarre costumes and clothing and the climate is very reveler almost loud. 
There was content to stroll along the Lake with her friend known vacation simple life stories of an ice cream to eat under the shade of a tree sitting on a bench. 
We went into their residences with a wealth in more 
in the heart. Now everything rushes do not enjoy anything or nothing can fill the heart. 
And for me it's nostalgia that ... 
I try to spend a weekend at home around the Lake, as the elegant ladies of yesteryear, wearing simple but refined like the ones you wore with a refinement. In fact at this place as follows when everyone moves slow and respectful to me nothing is missing. Can I freshen up in calm waters, clean and covered. I can lie in the Sun or in the shade of a great green. Could I do windsurfing, sailing, ky surf, play mini golf. I choose to enjoy a game of bowls to complete my days aimed at discrete times that maybe they won't be back ever again. 
It would be nice every so often look to the past and seize the poetical parts blown off who knows what wind



I Wearing a sleeveless Turtleneck style vintage which I paired the beige linen shorts classic fit and to topit all a wide-brimmed 
hat cream



Lupetto smanicata : Manifattura tessile 
Short : Only
Cappello in paglia : artigianato italia



This post first appeared on Babaluccia My Fashion And Chic Ideas, please read the originial post: here

Share the post

LA VILLEGGIATURA VINTAGE AL LAGO - #VINTAGE STYLE

×

Subscribe to Babaluccia My Fashion And Chic Ideas

Get updates delivered right to your inbox!

Thank you for your subscription

×