Florida den po dní- co všechno jsme zažili

Florida je vedle Kalifornie a Havaje jeden z nejoblíbenějších dovolenkových států USA. Ale, když už se sem člověk vydá, nechce jen ležet na hotelové pláži a nic nevidět. Proto Jsme na Floridu už letěli s jistým plánem, co všechno chceme vidět a navštívit.

Když se řekne Florida, co se vám vybaví?

Prakticky ihned si člověk představí slunce, dlouhé a široké písečné pláže, luxusní obydlí a mrakodrapy. A co pak takové floridské bažiny Everglades a všudy přítomní aligátoři. Místní komunita je tady hodně ovlivněná Karibikem. Však taková Kuba nebo Bahamy jsou, co by kamenem dohodil. Z Floridy také často startují rakety do vesmíru. A nedaleko Kennedyho Vesmírného centra najdeme v městečku Daytona slavnou automobilovou dráhu Nascar. Florida je také místem sídla nespočet zábavních parků, ať už je to Disney, Legoland nebo Universal. Možností jak se v tomto slunečném státě zabavit je hrozně moc a je opravdu těžké vybrat si z toho to vaše nej.

Náš výběr den po dni

Před cestou na Floridu jsme měli v plánu objevit ode všeho alespoň kousek. Začali jsme proto zkoumat nejdříve ty nejdražší položky našeho rozpočtu a to byly zábavní parky. Brzy jsme zjistili, že sice se vstupné na různé atrakce dá koupit v daný den na pokladně, ale pokud chceme ušetřit, musíme si vstupenky zařídit předem. A vstupné předem znamená v přesně stanovený den. Takže jsme si vytvořili plán, kdy vždy bylo v jeden den zakoupeno vstupné na nějakou atrakci a další den byl volnější, kdy jsme se přizpůsobovali naší aktuální chuti a kondici.

1. den: Přílet do Fort Lauderdale

Ihned po výstupu z klimatizované haly nás překvapilo vlhké floridské večerní teplo. Horko člověk čeká, však jsme na jihu a u moře, ale vlhko známe jen z tropických ostrovů. Vyzvedáváme si předem objednané auto a vydáváme se do hotelu, který máme zarezervovaný přímo ve Fort Lauderdale. Jedeme po pětiproudé silnici, parkujeme před příjemným hotelem a jdeme rovnou spát s očekáváním toho, co ráno uvidíme.

2. den: Plážování a cesta do Orlanda

Naše biologické hodiny jsou z Evropy nastavené jinak a ten šestihodinový časový posun jde znát. Vstáváme všichni brzy. Vtipkujeme a čekáme na snídani. Ta se podává v salónku – vajíčka, slanina, karbenátky, wafle, sladké pečivo, cereálie nebo jogurty. Vybere si každý. Jediným překvapením bylo, že se na všechno používá plast, od talířků, přes kelímky až po příbory.

Po snídani si to pak míříme do prvního Walmartu pro menší nákup. Potřebujeme si nakoupit alespoň pití a opalovací krém. Trošku se v obchodě „zasekáváme“, protože koukáme na ceny a sortiment amerického zboží.

Z obchodu jsme vyšli po deváté hodině ranní a už jsme věděli, že dneska bude vážně vedro. V plánu byla procházka po River Walk ve Fort Lauderdale, ale tu rovnou přeskakujeme a míříme přímo k nejbližší pláži. Na západním pobřeží Floridy je vlastně jedno, kde zrovna „zakotvíte“ pod slunečníkem. Jsou tady všude kilometry a kilometry širokých písečných pláží. Ta naše na Pompano Beach je ten den klidná. Moře teplé jako snad ještě nikde nikdy, mírné vlny a opalujících se lidí jen po skromnu (přece jen to bylo dopoledne v pracovní den). Odpočíváme, ale kolem poledne už se cítíme dost nepříjemně. Slunce pálí, písek pálí, utíkáme na chvíli do stínu.

Po sprše si to míříme na oběd do prvního fast foodu a zhodnotíme, že bude nejrozumější vydat se na tříhodinovou cestu do Orlanda už teď. Nápad to byl skvělý, protože díky hustému provozu a bouřkám se nám cesta protáhla na 5,5hodiny. Cestou stavíme jen na Truck Stopu (pěkném, velkém a čistém) a kocháme se floridským venkovem. V Orlandu se ubytováváme a už za tmy nakonec zvládáme i nákup potravin na další den.

3. den: Kennedyho Vesmírné centrum

Znova vstáváme brzy, tentokrát už s respektem k odhadovanému času dojezdu. Google nám ukazuje 50minut a tentokrát čas překvapivě sedí. Přejíždíme most přes moře k ostrovu Merritt Island deset minut před otevřením NASA Kennedyho Vesmírného centra.

I když nikdo z nás do návštěvy tohoto místa nebyl nadšenec do raket a vesmíru, zážitek jsme si odsud odnesli neskutečný a nezapomenutelný. Nejednou nám naskočila husí kůže ze vzrušení. Je to jedno z těch míst, které musíte jednou za život vidět.

Přečíst si článek o Kennedyho Vesmírném Středisku >>

Z Kennedyho Vesmírného centra odcházíme až těsně před zavíračkou a to jsme nestihli vidět úplně vše. Cesta zpět do Orlanda rozhodně není tak rychlá jako ráno. Google nám dojezdový čas neustále odsouvá s tím, jak popojíždíme v kolonách.

4. den: Nabíráme síly v Orlandu

Je neděle, ráno venku prší a nám se to hodí. Po prvních dnech nadšení a eufórie na nás dopadla únava. Dopoledne ještě dost pospáváme, ale potom vyrážíme na obhlídku Resortu The Fontains. Je to prakticky takové městečko. Množství budov rozesetých na břehu říček a jezírek. Procházkou po zahradě nás varují tabule upozorňující na aligátory. U hotelu máme k dospozici bazén venkovní i krytý, sauny, fitko, herny, kino, o kousek dál pak narážíme na menší hotelový aquapark. Nechybí ani obchod, restaurace a několik dětských hřišť.

Dostáváme hlad a po lenošení v resortu se vydáváme do města. Nejdřív se chvíilku (na pár hodin) zdržíme v místním nákupním centru. Přece jen je třeba obhlídnout místní zboží a ceny a nakonec stavíme v centru Orlanda nedaleko Lake Eola park. Procházíme uličkama, kde se mísí stará floridská architektura s moderními mrakodrapy až se nakonec dostaneme k menšímu jezeru. Je tady rušno, ale nikdo nikam nespěchá. Slunce se pomalu ukládá ke spánku, z restaurací jde slyšet hudba, po chodníku si to kráčí labutě a to vše na pozadí osvětlených mrakodrapů.

5. den: Z filmu do filmu v Universal Studios Florida

Na dnešní den mám koupené vstupenky do zábavního parku Universal Studios. Když už jsme v Orlandu, nešlo jej vynechat. I když to máme sem z hotelu blízko, vyrážíme hodně před otevíračkou. Provoz před vjezdem už je docela velký, ale nečekáme, dostáváme se hned na řadu k jedné z parkovacích kas a pak parkujeme v jednom z patrových parkovacích domů. Když zaparkujeme, tak se po šipkách se dostáváme k jezdícím schodům a jsme doslova tlačení davem. Někteří i běží a předbíhají. Netušíme proč, ale nasazujeme stejné tempo. A po 15 minutách rychlé chůze, včetně průchodu přes rentgeny, se dostáváme konečně ke vchodu.

Co čekat od Universal Studios Orlando? >>

Zábavní park je až neskutečný, všechno je opravdu jako byste se ocitli v konkrétním filmu. Smějeme se, jsme plní nadšení a adrenalinu. Odpoledne už prcek žebrá o sezení na ramenou a i my si uvědomujeme, že nás docela bolí nohy. Odcházíme zase až chvíli před zavíračkou.

6. den: Tampa a odpočinek u vody

Když jsme se chystali na svou cestu na Floridu, měli jsme předem v plánu vždy jeden den navšívit nějakou z největší atrakcí a druhý den zvolnit a zkoumat okolí. Pro tyto dny jsme si sepsali seznam více než 100 míst, které by stálo za to vidět, s tím, že se vždy rozhodneme až podle toho, jak se nám bude chtít. A dneska vybrali pánové, že by chtěli vidět vojenskou loď. Jedna taková je na trvalo ukotvená v Tampě a funguje jako muzeum – American Victory Ship & Museum.

Loď se jménem „American Victory“ kotví kousek od centra města. Kouske od našeho parkoviště jsme pak objevili zastávku historické tramvaje a taky box s letáčky pro turisty. Shodou okolností byl i plný slevových kupónů, které jak je známo Američani milují. Jeden z nich byl i do našeho muzea. Vstupné do American Victory Ship & Museum je normálně 15 USD na osobu (děti 9 USD), my byli 4 a s kupónem jsme platili 15 USD za všechny. A nakonec musíme říct, že návštěva tohoto místa i za to vysoké (bez kupónu) vstupné stojí!!!

Dvě hodiny jsme „běhali“ v bludišti uvnitř lodi -v podpalubí, na palubě, v kajutách námořníků i na kapitánské můstku. Viděli jsme strojovnu, kuchyň, sklady i radiovou stanici. V některých místnostech byla dokonce umístěná i klimatizace, přece jen to floridské horko dost únavné. Všechno originální a neskutečný zážitek si všechno procházet sami a bez průvodce. A co nás ještě překvapilo? Skoro nikdo tam nebyl! Potkali jsme se tam snad jen se 2 skupinkami navštěvníků.

Po prohlídce lodi jsme se vydali na prohlídku města. Historická tramvaj (její kopie), která tady jezdí je zdarma a spojuje moderní centrum Tampy s dalšími zajímavými body ve městě a končí v historické čtvrti. Tampa Bay History Center, Amelie Arena (NHL stadion) nebo Florida Aquarium je výčet jen několika míst na trase tramvaje. My jsme se vydali na do moderního centra, prošli po oblíbeném Tampa River walk, po ulicích mezi mrakodrapy, kolem několika zajímavých staveb (mimochodem plechové střechy Henry B. Plant Museum tady vypadají neskutečně nepatřičně) a dáváme si piknik v jednom z parků.

Odpoledne nakonec opouštíme Tampu a míříme si na chvilku odpočinout na slavnou Clearwater Beach. Je pod mrakem, takže místní tyrkysové vody tolik nezáří, ale neskutečně bílý písek na pláži ano. Je to krásná, dlouhá a široká pláž lemovaná vysokými stavbami hotelů. Nabíráme síly ve vodě a odjíždíme až se zapadajícím sluncem.

7. den: SeaWorld Orlando

Dnešek byl zase jeden z těch dní, na který jsme měli vstupenku koupenou předem. SeaWorld v Orlandu je vyhlášení tím, že předvádí show s kosatkama. My jsme takovou show viděli už několikrát jinde, třeba v Loro Parku na Tenerife, ale byli jsme zvědaví na kombinaci Zoo, zvířecích show a extrémního zábavního parku.

Klasicky jsme sem přijeli na otevíračku a odjížděli až před zavíračkou a musíme říct, že to bylo fajn. Za ty peníze to rozhodně stojí. Na extrémní horské dráhy se s odhodláním vydal i dědeček a malého prcka jsme zase nemohli dostat ze Sezamovy ulice. Ale celkově za nás příště raději zvířata zvlášť a zábavní park taky. Koncepce SeaWorld nám přijde dost překombinovaná. Ale to je jen náš osobní názor, každý si musí udělat svůj vlastní obrázek.

8. den: Nabíráme síly na poslední část cesty

Fungovat každý den od brzkého rána až do večerních hodin nejde pořád. Zvlášť když sebou máte malé dítě a tatínka v důchodovém věku. Takže vzdáváme plány na další cestu mimo město a užíváme si tam kde zrovna jsme . Čekal nás hotelový aquapark, procházka v Orlandu, dětské hřiště, nákupy a ochutnávky jídla. Večer v hotelu jednoho z jezer se pak pořádá grilování, při kterém nechybí ani zpívání a hraní na kytaru. Neskutečná pohoda.

9. den: Aligátoři v Everglades

Florida je prosnulá svými bažinami a jejich obyvateli a byl by hřích se za nimi nevydat. A jak jinak než stylově na airboatu (vznášedle). Vstupenku do zařízení Wild Florida na určitý čas jsme měli koupenou už pár týdnů dopředu a zároveň jsme se stěhovali z Orlanda zpátky na jih, takže vyjíždíme ještě za tmy.

Stíháme dorazit včas. Vychutnáváme si jízdu bažinami s výkladem, procházíme se úžasným mini zooparkem a nakupujeme dárky v podobě lokální výrobků.

Přečíst si více o zařízení Wild Florida >>

Odpoledne jsme už zase na ceště směrem k východnímu pobřeží Floridy do městečka Pompano Beach. Na místo dorážíme chvíli před setměním, tím pádem máme šanci pozorovat nádherný západ slunce z terasy našeho hotelového pokoje. Už za tmy pak míříme ven pro něco teplého do našich žaludků.

10. den: Miami

Google nám spočítal, že do centra tohoto životem tepajícího města to máme z hotelu jen 30minut jízdy. Už jsme zvyklí brát to tady s rezervou a ta necelá hodina v autě je docela v pohodě.

Svou návštěvu začínáme ve čtvrti „Little Havana“. Jak už název napovídá, je to místo plné kubánských přistěhovalců a nízkých barevných domků, tak rozdílné od zbytku Miami. Už při příchodu cítíte vůni doutníků a slyšíte latinskoamerickou hudbu. Američané jsou zvyklí všude jezdit autem a je jen málo míct, kde je vidíte se procházet. A tady v Little Havana jsou plné ulice lidí.

Míjíme barevné obchůdky se sladkostmi i ovocem, za výlohou jedna žena ručně balí doutníky do tabákových listů, starší muž v pojízdném stánku nám zase nabízí čerstvý kokosový ořech, u jednoho z barů se tvoří fronta na Mojito a v parku se starší pánové baví hrou deskovek. Ta atmosféra Kuby je tak citelná, že úplně zapomenete, kde právě jste.

Navíc ani nevíte kam s očima. Pod nohama se vám třpití hvězdy slavných osobností latinskoamerické popululace. Místní typickou zástavu, plnou barevných oken a kachliček doplňují všemožné graffitti, vytvořené obyčejnými lidmi i slavnými osobnostmi. Třeba takový zpěvák Pitbull vlastnoručně jeden z obrazů vytvořil.

V Little Havana čas běží pomalu a dalo by se tady strávit celý den, ale v odpoledních hodiných místo opouštíme a míříme blíže k pobřeží. Mimochodem do Little Havana a i do jiných částí města jezdí zdarma několik linek historických tramvají, stejně jak tomu je v Tampě nebo v Clearwater Beach.

Naším dalším cílem je přístaviště na pobřeží. Po krátké procházce ulicemi mezi mrakodrapy jsem se shodli na tom, že by bylo lepší si je prohlédnout trošku z dálky. Nacházíme stánek prodávající lístky na výletní loď do milionářské čtvrti. Mladý američan se nás ani neptá a dává nám lístek pro dítě zdarma a senior slevu pro dědečka. A hned za půl hodiny se naloďujeme a vyplouváme na naší 90minutovou plavbu.

Stojíme na palubě, fouká příjemný vítr a náš kapitán vtipně „španglicky“ (španělsko anglicky) komentuje celou naši cestu. Z Miami ty peníze a bohatsví doslova září. Všechno je luxusní, moderní a čisté. Mrakodrapy se na slunci lesknou, rezidenční „domky“ s vlastními přístavišti mívají i 3 bazény najednou. Nad hlavami nám létá letadlo s transparentem za ocasem, na moři zase pluje loď s obří reklamní obrazovou. Potkáváme tady víc lidí na lodích než v ulicích jakéhokoliv města. Hlavně mladí se tady baví, popíjí na palubách, dělají rychlé kličky mezi jinými loděmi nebo kotví u některého z menších ostrůvků.

11. den: Fort Lauderdale

Čeká nás poslední den na Floridě. A co většinou dělá člověk poslední den na dovolené? Nakupuje dárky. My už toho měli koupeno docela dost, ale takové drobnosti pro kolegy do práce, nebo sladkosti dětem nám ještě chyběli. Takže poslední nálet do nákupního centra byl jasná volba. Dáváme si i něco k snědku a míříme zpět k hotelu, abychom nákupní tašky vyměnili za plavky a ručníky.

Nedělní teplotní špičku trávíme na pláži. Široké floridské písečné pláže s teplou mořskou vodou jsou úžasné a nebýt v okolí tolik atrakcí, člověk by na nich rád strávil celou svou dovolenou. Teď o víkendu je tady ale dost plno. Pláž je hlučná, plná místních většinou hispánského původu, kteří sem doslova kempují pod party stany s celou svou širokou rodinou. Pouští si hudbu a dopřávají si něco k snědku, zatímco si jejich děti hrají v mořských vlnách.

Den končíme procházkou po Riverwalk Fort Lauderdale. Po místních říčkách se dá využít i projížďku lodí, ale my tentokrát zvolili cestu po svých. Stezka kolem vody nabízí příjemnou procházku, kdy míjíte i několik historických budov. Některé z těchto dřevěných staveb ve floridském stylu stojících ve stínech moderních výškových staveb dnes slouží jako muzea a jsou veřejně přístupné, např. Historic Stranahan House Museum, King-Cromartie House Marker nebo Pioneer House Museum a další.

12. den: Odlet domů

Poté, co jsme se rozloučili s Floridou, sbalili jsme se a míříme domů. Nějak se nám za ten krátký pobyt tady rozrostl počet věcí, takže máme o kufr navíc. Po snídani opouštíme hotel, vracíme auto a míříme smět Detroit, Amsterdam a Varšava.

Někdy příště třeba znova na Floridu

Florida v nás nechala nesmazatelnou stopu. Už než jsme odletěli zpět domů, věděli jsme, že se do USA brzy znova vrátíme. Sice nevíme jestli znova na tento teplý poloostrov, ale kdo ví?

Stačila nám tak krátká doba na poznání Floridy? Jasně, měli jsme jen pár dní a do toho malé dítě a aktivního penzistu, ale užili jsme si to maximálně. Však na jakém jiném místě na světě můžete zažít tolik věcí najednou?

A ano, náš seznam všech míst, které jsme chtěli na Floridě vidět, zůstal vyškrtaný jen minimálně. Takže kdo by chtěl nějaký tip, klidně si o něj napiště dolů do komentářů a my se s vámi o něj rádi podělíme.

The post Florida den po dní- co všechno jsme zažili appeared first on Vlk na cestách.

This post first appeared on Vlk Na Cestách, please read the originial post: here