Excursie de o zi: Bucuresti – Manastirea Pasarea si Padurea Pustnicu

Avem deja parte de cateva zile remarcabile de primavara si desigur trebuie sa profitam de ele. Weekend-ul trecut am fost invitat de un prieten sa facem o mica excursie in afara Bucurestiului si anume: Manastirea Pasarea – Padurea Pustnicu.

Cum sa ajungi la Manastirea Pasarea:

• maxi taxi 503 – de la Bucur – Obor, pana la comuna Branesti, dupa care mers pe jos.
  • Trenul de la gara Obor pana la gara Branesti – dupa care mers pe jos 4 km
  • cu masina personala – Dn3 – Pantelimon – Branesti – comuna Pasarea

Ce am vazut?

• Dupa ce am parcat masina in Branesti prima oprire din traseu a fost: Cofetaria Branesti ! De unde ne-am procurat pateuri, merdenele si apa! Am avut noroc, erau calde! Incepe traseul pietonal!
  • Imedia dupa cofetarie am purces pe drumul judetean 100 spre comuna Pasarea. Pe traseu am descoperit o fosta fabrica de detergenti, case vechi, case noi, copaci infloriti, oameni politicosi si birtul satului – nu ne-am oprit aici!
  • Dupa aproximativ 1 km de mers pe jos am ajuns si la lacul Balta Pustnicu. Multi pescari fericiti, multi pesti necajiti si un camp ce imi aduce aminte de wallpaper-ul standard de la windows.

• Trecem podul pietonal ce face legatura dintre lumea pescuitului (laica) si lumea spirituala a Manastirii Pasarea,
  • Manastirea Pasarea – intemeiata in 1813 de arhimandritul Timotei de la Cernica la rugamintea a trei calugarite. Legenda spune ca in timpul cautarii unui loc potrivit pentru lacasul de cult, arhimandritul si cele 3 calugarite au fost insotite de o pasare care se plimba de la un copac la altul pana cand s-a oprit la un stejar batran. La tulpina arborelui au vazut si un musuroi de furnici, iar arhimandritul a considerat ca acela este locul potrivit – dar mai multe detalii aici.

• Cimitirul Manastirii – chiar merita o vizita, este foarte bine ingrijit si are multe mominte monumente specifice perioadei interbelice. Tot aici se afla si Biserica mica a complexului monahal.
  • Dupa slujba de duminica se imparte coliva pentru toti enoriasii . Nu sunt mare amator, dar chiar mi-a placut!
  • Traseul continua spre comuna Cozieni, pe drum am dat peste o casa boiereasca parasita
  • Am ajuns pe partea cealalta a lacului – incepe traseul prin padure!

• Imi e foame!!! La recomandarea amicului mergem la restaurant Pustnicu si mancam o ciorba de fasole cu afumatura si pastrama de berbecut! Mmm delicioase! Am hranit si pisicile locului!
  • Pontonul de langa restaurant – aparent e interzis. Dar gardul este rupt, asa ca am intrat! Oaza de liniste si de privit cerul! Multe avioane!

• Padurea de langa restaurant nu o recomand – plina de oameni, plina de gratare, fiecare asculta melodiile preferate… deci multi decibeli! Ne intoarcem la ponton!
  • Continuam traseul prin Padure – multe flori de primavara, copaci cu frunze inca verde-crud.
  • Am ajuns la civilizatie  (Dn3)
  • In masina  in drum spre casa!

Mai vreau !

The post Excursie de o zi: Bucuresti – Manastirea Pasarea si Padurea Pustnicu appeared first on Trivo.ro.

This post first appeared on Trivo.ro, please read the originial post: here