Sacromonte – Granada

In calatoriile  noastre am avut ocazia sa vizitam locuri deosebite, atat din punct de vedere peisagistic cat mai ales din punct de vedere cultural. Unul din locuri care ne-a ramas in minte este cartierul Sacromonte din Granada.

Ne-am inceput calatoria din centrul orasului mergand pe langa cursul raului Darro (de aur) avand in plan urmatorul intinerariu:

• Plaza Nueva – Paseo de los Triste – Cuesta del Chapiz – Camino de Sacromonte – Muzeul Cuevas del Sacromonte (Muzeul Grotelor) si Mirador de San Miguel

(Din Bucuresti poti ajunge cu avionul in Malaga – din cate observ o perioada buna dpdv a costului avionului este 01-04 aprilie 2017. Iar din Malaga spre Granada transferul il gasesti la acest link)

Cum era si firesc inainte sa purcedem am oprit sa ne alimentam la un mic pub-restaurant La cueva de 1900 unde ne-am mancat micul dejun. Arata foarte interesant localul prin prisma faptului ca deasupra noastra atarnau maiestuos pulpele imense de porc din care se taie cu maiestrie si aproape straveziu hamon-ul spaniol.

Dupa ce treci de Plaza Nueva aparent parca iesi din oras, deoarece pe partea dreapta se afla raul Darro iar deasupra lui o mica padure si sus de tot Alhambra. Totul era inca aproape verde chiar daca eram in luna decembrie.

Dupa Paseo de los Triste o luam  la stanga si urcam spre Cartierul Sacromonte pe Cuesta del Chapiz  – o straduta micuta cu trotuare specifice Granadei (mici si din mozaic din pietre  in stil maur).

Casa del Chapiz apare imediat ce faci la dreapta pe Camino de Sacromonte.  Merita vizitata pentru 15 minute, mai ales ca intrare este gratuita si ai parte si de o mica gradina, plus ca faci si o mica pauza dupa ce ai urcat putin pe Cuesta del Chapiz.

Pe camino del Sacromonte incepi sa iti dai seama ca urmeaza o lume aparte, incadrata in alt timp chiar o alta epoca si un altfel de trai.

In dreapta Alhambra iti aduce aminte de perioada maura iar in stanga cartierul Sacromonte, cartier ce ne-a dat impresia timpului descris in La Tiganci. Aproape ca ne gandeam ca urmeaza sa ne pierdem cu totul, vrajiti pentru todeauna de frumusetea locului.

Nu conteneam sa privim ba in stanga, ba in drepta deseori fiind distrasi de sunetul cartierului: flamenco. La ora in care noi colindam, „tiganii” locului faceau „repetitii” pentru spectacolele de seara,

Nu ii vedeam, doar ii auzeam si mai mult ne transmiteau pasiunea si veselia lor. Cantecele, soarele, Alhambra si casele albe, parca proaspat varuite, cu putin albatru pe la fereste erau completate perfect de gradinile pline cu cactusi si leandru.

Ce loc au putut sa isi aleaga oamenii acestia sa traiasca!!!

Ajungem si la muzeul Cuevas del Sacromonte – platim intrarea de 5 euro. chiar nu stiam nimic de acest obiectiv turistic. Primim un pliant si incepem traseul – avem de vizitat in jur de 7 grote. Fiecare grota are tematica sa si prezinta viata odinioara a tiganilor: aici e bucataria, ai e grajdul, aici e tesatoria si asa mai departe. Foarte bine organizat, foarte original.  La final ti se prezinta istoria muzicii flamenco. Nu mai zic de privelistea pe care o ai asupra cartierului (am urcat ca sa ajungem aici) si asupra Alhambrei.

Ne continuam drumul spre Mirador de San Miguel, urcam pe strazi micute si intortocheate, flancate perfect de casute albe, E foarte frumos si nu poti descrie in cuvinte cat de minunat e locul si cat de curat poate sa fie.

Dar toate acestea se termina cand ajungi la ultima casa civilizata si incep …. bordeiele de chirpici locuite  tot de tigani. Nu ne este teama! Oamenii locului sunt foarte amabili si dau si indicatii cum sa ajungem si mai sus la Mirador de San Miguel (e clar ca nu am luat-o pe traseul turistic ).

Ajungem la scarile  frumos amenajate, trecem credem noi de un mic dealer de marijuana – in jurul sau mirosea specific. Nu avea nici o treaba! Asculta de zor muzica anilor 90 la un casetofon specific anilor 90. Cred ca aici este locul celor care prefera curentul flower power :-).

Ajungem sus la  Mirador de San Miguel (se poate vizita si biserica cu aceleasi nume) unde avem o panorama aupra intregului oras.

Curiosi mergem mai departe si dam de o padure – la nici 100 de metri de civilizatie poti spune ca esti in natura. De aici se vad si muntii Sierra Nevada, care in decembrie sunt incarcati de zapada.

Un oras magnific, un oras complet, un oras in care ar fi perfect sa locuiesti. Cu siguranta ne vom intoarce!

The post Sacromonte – Granada appeared first on Trivo.ro.

This post first appeared on Trivo.ro, please read the originial post: here