Malaga – o aventura de o luna.

Malaga sau chiar Spania nu a fost neaparat prima noastra alegere. Inca din vara trecuta ne faceam planuri sa petrecem iarna undeva unde este cald. Si prioritatea ar fi fost Grecia, mai precis Creta. Pentru ca amandoi consideram Grecia ca pe o a doua casa. Dar a venit valul 2 si apoi valul 3 de Covid si n-am mai plecat nicaieri …

Ramasesem insa cu dorul de duca asa ca dupa ce ne-am vaccinat amandoi, am inceput sa facem planuri. De fapt nici nu ne-a luat prea mult sa decidem pentru ca nu aveam asa multe optiuni. Aveam pe cineva care locuieste aici de ceva timp, ne-a zis ca nu sunt restrictii asa mari si cam aia a fost. Am luat biletele de avion, am cautat o cazare pe Airbnb si pe 27 aprilie aterizam la Malaga pe o ploaie torentiala.

Ca sa ajungem aici a trebuit sa facem un test PCR insa de pe 7 iunie se pare ca Spania va primi turisti fara test, doar cu adeverinta de vaccinare. Spaniolii sufera Foarte mult din lipsa turistilor, asa ca nu mai asteapta pana se implementeaza certificatul verde de vaccinare. Momentan, Spania se afla pe lista galbena, asa ca pentru a putea reintra in Romania ai nevoie de un test PCR negativ sau adeverinta ca esti vaccinat cu ambele doze. Din cate am inteles, nu se mai face carantina.

Cazarea ne-a costat un pic mai mult pentru ca stam intr-o zona destul de apropiata de centrul orasului si pentru ca Aribnb (deci comision). Dar si pentru ca aveam neaparat nevoie de spatiu, din moment ce lucram amandoi online si avem meetinguri, cursuri etc. Ma, rog, Daca ar fi sa judec dupa numele hotelurilor de pe langa noi, as putea spune ca stam chiar in centru. Am ales sa platim mai mult pentru ca ne-am gandit ca daca tot stam doar o luna, macar sa putem ajunge rapid peste tot si sa ne bucuram mai mult de oras. Probabil ca daca am fi ales sa stam mai departe de centru, am fi gasit si chirie pe la 5-600 de euro pe o luna de zile (ceea ce nu e mult deloc avand in vedere ca ai toate cheltuielile incluse).

Orasul ne place foarte mult. Ce ar putea sa nu-ti placa de fapt la Malaga? E langa plaja dar ai si muntele destul de aproape, vremea e mereu super (aici nu ploua niciodata o zi intreaga), nu e nici cald si nici frig iar oamenii, los malaguenos, sunt primitori, relaxati si prietenosi. Limba o intelegi daca te chinui un pic iar pe la magazine sau localuri cam toata lumea „habla ingles” cat de cat. Daca vorbesti italiana, te inteleg ei, nu e problema, la fel ca si franceza.

Cand am ajuns erau ceva restrictii de circulatie dar acum nu mai e absolut niciuna. Doar trebuie sa porti masca peste tot, atat afara cat si in interior. Si aici toata lumea o poarta regulamentar. Amenda e 200 euro. Asa ca am profitat la maxim de lipsa restrictiilor si am calatorit un pic prin Andalucia. N-am apucat sa vedem prea multe pentru ca in timpul saptamanii am lucrat amandoi. Doar weekendurile le-am dedicat plimbarilor in afara orasului. Chiar si-asa, orasul ofera destul de multe atractii incat sa ai ce face si fara sa-l parasesti.

Ce e de facut/vazut in Malaga?

In primul rand trebuie sa incercati restaurantele locale. Eu nu ma dau in vant dupa peste si fructe de mare dar am mancat niste caracatite de top pe aici. Insa nu e numai asta, andalucienii au traditia lor cu porcul si vita si aveti de unde alege. Apoi tapas … oh, da, reteta perfecta daca vrei sa iei in greutate. Mai ales seara langa niste bere. Paharelele alea mici pe care le sorbi aproape dintr-o gura si care tot vin. Eu nu-s mare consumator de vinuri dar cu siguranta ai de unde alege. In schimb o cava buna merge la suflet dupa o zi de munca.

Apoi, neaparat de mers la plaja. Nu e cea mai wow plaja, nu ma intelegeti gresit. Dar e un feeling special. Lumea e chill, nu bubuie muzica de nicaieri, oamenii merg la picnic pe nisip, discuta, se joaca sau pur si simplu se relaxeaza. Iar daca nu-ti place nisipul, plimbarea pe faleza cu palmieri este ceva ce poti face seara de seara fara sa te plictisesti. Nu e de ratat nici zona cu restaurante si esplanada Muelle Uno care are un vibe aparte. Iar de acolo poti trece catre centrul vechi prin Parque de Malaga care e practic ca o mica gradina botanica.

Despre centrul vechi ce sa-ti zic? Cladiri amestecate, alei inguste, pavajul perfect pentru mers pe jos cu dale mari, palmieri care rasar intre cladiri ici si colo, sute de magazinase si terase de toate felurile … este probabil unul dintre cele mai faine centre prin care am fost. Si mereu populat, multa lume de toate varstele. Si mereu impecabil de curat. Fara mucuri de tigari, fara ambalaje aruncate aiurea, fara praf si nu exagerez deloc cand spun asta.

De vizitat iti recomand neaparat Muzeul Picasso, Catedrala, Muzeul Automobilistic (langa el e si Muzeul Rus care am inteles ca e wow dar nu l-am vizitat). Alcazaba, fortareata-palat maura merita si ea vizitata chiar daca e un pic de urcat. In plus, de sus poti avea o priveliste foarte faina peste port, parc si esplanada Muelle Uno. Ar mai si aici arena de coride dar nu am intrat si Muzeul Carmen Thyssen unde inca nu am ajuns inca. Mai avem cateva zile si poate reusim. Ah, si gradina botanica am inteles ca e frumoasa insa nici acolo n-am ajuns. Not really necessary, daca tot ai atatea plante si copaci peste tot.

Oh Doamne, sunt atatea lucruri de facut si vazut in Malaga ca nu-ti ajunge timpul. O iesire la un Aperol pe terasa de deasupra hotelului Mariott de exemplu, un breakfast sau un brunch la Byoko sau o vizita la beraria Cruzcampo sunt doar cateva dintre activitatile care-mi vin in minte. Sau o plimbare seara pe faleza din El Palo in Pedregalejo.

Ce am vizitat in Andalucia.

Sevilla. E un drum de cca 2h cu masina. Cu trenul nu prea merita sa mergi mai ales daca esti in 2. Pretul biletelor de tren si de autobuz pe aici e cam mare. Asa ca merita sa inchiriezi o masina si sa calatoresti confortabil si fara masca. Noi am inchiriat 2 weekenduri la rand de la Centauro. Super profi, fara prea multe conditii si restrictii si fara garantii si bani blocati cu saptamanile pe card.

Sa revenim la Sevilla. Este capitala Andaluciei si cel mai mare oras de aici. Este mult mai cald decat la Malaga, asta poate si pentru ca e departe de mare. E un oras mare dar si foarte frumos. Centrul este foarte frumos, cu edificii impresionante (Plaza de Espana, Catedrala, Las Setas de Sevilla, Universitatea, Castelul Alcazar si altele) si plin de verdeata. Probabil cea mai buna zona de plimbat pe jos este Santa Cruz, un cartier cu stradute mici si intortocheate care e intre castel si centru. Multe locuri instagrambile pentru amatori.

Frigiliana. E un satuc pitoresc la vreo 45 de minute de Malaga, aproape de coasta. Nu prea ai cu ce ajunge decat cu masina din pacate. Este tipic andalucian, aruncat pe un deal, cu case albe si usi colorate si plin de flori. Se lasa masina intr-o parcare si se ia la picior, altfel nu se poate. Iti ia cam o ora, o ora si jumatate in ritm lejer sa-l parcurgi. La fel, multe locatii instagramabile, cateva restaurante dintre care unele cu priveliste foarte misto asupra vaii de jos si chiar asupra marii daca ziua e perfect senina.

Nerja. E un sat/statiune pe coasta, chiar in dreptul Frigilianei. De vazut ar fi doar Balcon de Europa, un loc suspendat deasupra marii, pe un perete de stanca de unde poti admira Mediterana in toata splendoarea ei. In rest nu prea multe de vazut, nici restaurante interesante nu prea am gasit, am mancat la un soi de taverna uriasa unde merg probabil localnicii si mancarea a fost average.

Gibraltar. Nu cred ca mai e nevoie de nicio introducere. E la vreo ora si 40 de minute cu masina la sud de Malaga. Nu poti trece cu masina inchiriata in Gibraltar dar e o  parcare uriasa chiar langa frontiera. Am lasat masina acolo vreo 6 ore si a costat 11 euro, plus ca era si acoperita, deci nu am murit de cald in masina cand am revenit. Frontiera am trecut-o pe jos, am intrat cu buletinul (chiar daca e UK, inca se poate pana in septembrie sau decembrie, nu mai stiu sigur). Apoi, imediat dupa frontiera se poate lua un bus pana in oras dar se poate merge si pe jos. E un easy 10 minutes walk.

Ceea ce e interesant este ca pentru a putea intra in oras, se traverseaza pista aeroportului. I shit you not. Pur si simplu sunt niste bariere care se lasa cand urmeaza sa aterizeze/decoleze vreun avion. Altfel, trafic deschis si pentru pietoni, dar si pentru automobile. In fine, odata intrati in oras, ne-am plimbat pe strada principala pana am ajuns la telecabina. Am urcat pana sus pe stanca Gibraltarului (17 lire de persoana dus-intors) ca sa vedem privelistea si macacii (maimutele).

Sus e o rezervatie naturala si daca vreti sa interactionati mai mult cu macacii, e bine sa intrati. Se poate lua bilet de jos, la pachet cu cel de telecabina. Altfel, in biletul de 17 lire, doar ajungi sus unde e un restaurant si poti face niste poze de pe platforma. Sunt si pe acolo macaci dar nu foarte multi, probabil depinde si de cum au chef sa interactioneze cu oamenii. Nu le dati de mancare, amenda e 4000 de lire.

Totusi, desi ati crede ca maimutele astea sunt atractia principala, sa stiti ca mai e ceva. Delfinii. Am luat o barca si am mers in larg sa-i vedem. A costat 25 de lire de persoana dar a meritat toti banii. Practic am avut un show de zile mari cu zeci de delfini cu burta alba care au inotat si sarit in jurul barcii noastre. Recomand cu caldura Dolphin Adventure! O alta chestie misto in Gibraltar este ca poti cumpara unele lucruri la preturi mai mici pentru ca e duty free destination. Parfumuri, cosmetice, tutun, alcool, electronice … gasesti o gramada de magazine.

Ronda. Este un orasel situat la vreo ora si jumatate de Malaga. Noi l-am vizitat pe drumul de intoarcere din Gibraltar. Am urcat de la nivelul marii pana la vreo 7-800 m altitudine pe un drum cu multe curbe dar si cu privelisti foarte frumoase. Ronda o stiam de la Turul ciclist al Spaniei (Vuelta). Punctul principal de atractie este Puente Nueovo, un pod construit in secolul al XVIII-lea peste o vale ingusta si foarte adanca. Probabil inainte de pandemie ar fi fost mii de turisti acolo pentru ca e un punct de atractie destul de cunoscut. Acum insa era foarte liber.

Oraselul in sine este si el foarte placut pentru plimbare. Au multe locuri interesante de vazut, muzee, arena de bull fighting (una dintre cele mai vechi din Andalucia, daca nu cea mai veche) si multe restaurante. Noi am avut parte de o experienta interesanta la o terasa. Langa noi era o petrecere, o aniversare de zi de nastere si s-a cantat in continuu. Nu formatie, ci mesenii. Cantau in cor si se simteau bine cum rar iti e dat sa vezi in zilele noastre.

Drumul de intoarcere catre Malaga e mult mai usor, e destul de drept si usor de condus dar tot faci cam o ora si jumatate. Peisajul e fain, treci pe langa multe livezi de lamai si portocali dar si pe langa muntii golasi ai locului. E un podis, o campie inalta care usor se lasa catre mare pana ajungi la Malaga.

Ce nu am vizitat si ne-ar fi placut.

Din pacate nu am ajuns nici la Granada si nici la Cordoba, desi initial ne propusesem sa ajungem si acolo. Probabil daca nu lucram, am fi mers. Insa asa cum spuneam, am calatorit doar in weekenduri si un weekend am vrut sa-l dedicam si Malagai pentru ca sunt lucruri foarte faine de vazut si aici. Mi-ar fi placut sa vizitez Alhambra la Granada dar hei, asta poate fi un motiv sa revenim. Nu ca n-ar fi suficienta Malaga sa vrei sa revii.

Mi-ar fi placut sa ajung si in sudul extrem la Cadiz, Huelva sau Jerez. Probabil as fi ajuns la Jerez daca era permis accesul la cursa MotoGP pentru ca eram aici deja cand a fost. Insa anul acesta a fost tot fara spectatori … Mi-ar fi placut sa merg si la faimoasele plajele de la Atlantic, Tarifa si Bolonia sa facem niste whale spotting. Dar era departe si nici timp n-aveam. Poate la urmatoarea noastra vizita in Andalucia o sa ne stabilim la Cadiz si de acolo o sa fie mai usor. Si poate dam si o fuga in Portugalia daca vremurile or fi mai bune.

Cat costa sa traiesti in Malaga?

Cum scriam si mai sus, o chirie decenta intr-o zona nu foarte centrala e probabil undeva la 600 de euro (ap cu living si dormitor si daca ai noroc poate si o teracita). In banii astia ai de obicei incluse cheltuielile. Preturile in supermarket sunt cam ca la noi, poate si mai mici la anumite produse. De exemplu fructele mi se par mai ieftine si evident mai proaspete. O iesire la un restaurant in 2 poate sa varieze de la 20 de euro daca te rezumi la o gustare sau ceva tapas si bauturi pana la 50 de euro daca alegi feluri de mancare mai sofisticate si bauturi pe masura.

Transportul in comun e 1,4 euro pe calatorie dar poti lua pachete de 10 bilete mai ieftin. Noi nu prea am avut nevoie, am mers pe jos peste tot pentru ca de ce nu? Exista un tren/metrou pe care l-am folosit o singura data cand am fost la un Outlet undeva catre Fuengirola. 9 euro dus-intors a fost, de persoana. Taxiurile si Uber au cam acelasi pret. De la aeroport poti lua trenul/metroul de care va spuneam sau poti lua taxi/uber si iesi cam la 25 de euro. In 2 si cu bagaj pt o luna, merita sa iei taxi, crede-ma.

Nu ma intrebati cati bani am cheltuit in total pentru ca nu are nicio relavanta. Depinde cate lucruri vrei sa vizitezi si cat de mult vrei sa iesi din casa. Dar eu zic ca daca tot vii incoace, n-are rost sa stai foarte mult in casa. Ar fi pacat, foarte pacat.

In loc de concluzie …

Cu siguranta sunt multe lucruri de vazut in Andalucia despre care habar nu avem. Si pentru astea mai exista vizita viitoare. Pentru ca vom reveni cu siguranta aici. Nu stim cand pentru ca mai avem in plan si alte experiente in alte tari, dar cu siguranta vom mai veni. Sunt sigur ca n-am scris tot ceea ce am facut in acest articol dar daca aveti intrebari sau alte curiozitati, lasati un comentariu aici sau pe pagina mea de facebook si ne auzim. Poze gasiti mai multe pe contul de instagram.

The post Malaga – o aventura de o luna. appeared first on Marketing in cuvinte si imagini.

This post first appeared on Marketing In Cuvinte Si Imagini - Blogul Lui Adrian Monoranu, please read the originial post: here

Malaga – o aventura de o luna.