This is Africa - Part III

Dag 12

Eureka, de bestelling van het ontbijt ging foutloos! De laatste dag v/d cursus voor de operators met de nodige praktijk erin. Zo wordt vandaag een lekkage aan een leiding herstelt wat bij ons met graafmachines nog redelijk te doen is. Hier staan 2 mensen echter bij zo'n 30 graden handmatig te graven. Dat deze mensen geen overgewicht hebben is vanzelfsprekend, respect! 's Avonds het vaste recept met rijst en nog even napraten in het Zawadi hotel.

Links onder de koppeling die ze gaan monteren
Dag 13

Na het afronden van de cursus kunnen we onze adviezen en mening geven waarna de gemeente secretaris nog een speech geeft. De speech is bijzonder waarin hij ons bedankt voor het werk wat we doen. De wijze waarop hij de speech geeft heeft veel weg van een coach die tijdens "El Classico" zijn spelers oppept. Hij straalt, is kritisch en houdt van zijn dorp Adjumani. Dat de speech 30 min duurt maakt dan ook verder niet uit.
Het uitzicht vanuit m'n hut
Hierna kan de riem eraf en rijden we naar Arra Fishing Lodge. Vanwege het drukke werkschema zit een bezoek aan park met wilde dieren er niet in maar een bezoek aan de website van de lodge geeft hoop. Eenmaal aangekomen mogen we ervaren hoe adembenemend mooi het hier is. Er liggen stenen ter grootte van een vrachtwagen, zeer mooie begroeiing, een meer met erachter wat bergen en het verblijf zelf lijkt ook wel door de natuur gemaakt. De gebouwen zijn door een Oostenrijker (2011 overleden helaas) gemaakt en stralen 100% natuur uit. Op de kamer is het ook 100% natuur met dank aan de spinnen, salamanders en nog wat vliegende insecten. Lang leve het muggennet :)...
m'n slaapkamer :)
Na het uitladen van de bagage gooien we ons neer in de schaduw want het is hier ruim 40 graden. We zitten er dan even bij als een stelletje paspoppen met blik op oneindig. Ik wist niet dat ik zoveel water kon drinken (ruim 5 liter) op een dag maar "water is leven" en dus gooien we nog maar wat H2O naar binnen. Na een korte pauze in de schaduw ben ik al snel onderweg door de tuin met mijn fototoestel. Ik heb ondertussen behoorlijk wat beauty's van foto's kunnen nemen die ik thuis nog optimaliseer en online gooi.
Het bootje en de "weg" richting het meer
Het mooiste van de dag is de boottocht over het "Albert Lake". De natuur die je hier ziet lijkt wel een uitzending van National Geographic Channel. De foto's en filmpjes volgen nog van o.a. de nijlpaarden die op zo'n 40 m van ons bootje in het water lagen. Toen ze volledig onder water verdwenen keek ik toch even naar de bestuurder van de boot...Hij lachte en zei dat ze niet naar ons kwamen :). Uiteindelijk een uur genoten van dit prachtig stukje natuur met nog een pilsje in de hand. Het avondeten deed onze rijstverslaving vergeten: spaghetti. Hierna riep m'n bedje als ook de dieren die moeder natuur naar mijn kamer had gestuurd:  100% nature!
Look it's me, King Julian ;)
dag 14

's nachts zweet ik met gemak die 5 liter water uit en 's morgens word ik wakker met het geluid van de koeien die al grazend voorbij mijn hut liepen. Relaxed wakker worden en het lijkt wel Nederland. Het zijn de dikke insecten die tegen het vliegengaas botsen, de salamanders op m'n kamer en de mooie geluiden van de exotische vogels die duidelijk maken dat ik nog in Uganda ben. Vanuit m'n hut kijk ik op het meer met de opkomende zon, onbetaalbaar...
Vissers die lange dagen maken
Na het ontbijt een rit van ruim 6 uur naar Lira waar we terug in ons vorige hotel zullen overnachten. Onderweg wat cd's draaien waarbij ook "Sinterklaas" van Henk Westbroek door uit de speakers komt. Deze muziek in Uganda...hier houdt de logica op :).
Aan de rechtse kant zaten er ook nog een aantal apen verstopt achter de stenen
dag 15

Zondag en rustdag met nog een rondje door Lira. Tijdens de lunch gooit diezelfde moeder natuur haar water met bakken over het stof in Lira. Dit zijn we al gewend en duurt maximaal 30 min. dus "no problem". Hierna is het de zon die meteen de boel netjes laat verdampen. Verder niks bijzonders in de planning waardoor we ons kunnen opladen voor de volgende en tevens laatste week.

Klik op advertenties om dit blog te steunen, bedankt! http://sjorkjeis.blogspot.com/

This post first appeared on Sjorkjeis @ Planet Earth, please read the originial post: here