Get Even More Visitors To Your Blog, Upgrade To A Business Listing >>

Bunga Kertas / Bulang / Bougainvillea Mak

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

Mesti ramai yang tahu kan..Bunga Kertas atau dikenali juga dengan nama Bunga Bulang. Nama saintifik nya Bougainvillea. Bunga Kertas ini antara bunga kertas yang terdapat di rumah noe di kampung. Mak noe yang tanam...Ada antara pokok bunga ini yang sudah wujud sejak noe kecil lagi...bayangkan betapa tua nya pokok-pokok ni...Mak dah tak larat sangat nak jaga pokok-pokok ini. Kakak noe kalau balik...dia la tukang repair pokok-pokok ini. Dulu masa noe sekolah...ada juga menjaga pokok-pokok ni...

Pokok bunga ini akan berbunga lebat bila cuaca panas...dan bunga pun bertahan lama. Ada macam-macam warna. Satu pokok ada 2 warna pun ada.

Rindu pulak kat Mak...huhuhuuhu












This post first appeared on NOesuhaimi, please read the originial post: here

Share the post

Bunga Kertas / Bulang / Bougainvillea Mak

×

Subscribe to Noesuhaimi

Get updates delivered right to your inbox!

Thank you for your subscription

×