Get Even More Visitors To Your Blog, Upgrade To A Business Listing >>

BADAN PENUH TOKSIN? JOM DETOKS....dengan Shaklee!!



Teringat masa kanak-kanak dulu, saya antara kanak-kanak yang menghidap masalah kecacingan. Kadang-kadang muntah pun boleh keluar Cacing..hidup-hidup pulak tu..Geli tu memang tak boleh nak cakap la, sampai terjerit-jerit dan menangis-nangis mintak tolong kat mak untuk segera tarik cacing yang berjuntaian...

Tapi sekarang ni, lega sikit la sebab anak-anak takde sorang pun yang 'mewarisi' penyakit saya ni. Mungkin sebab telah dibekalkan vaksin atau ubat di klinik  setiap kali mendapatkan rawatan. So, kalau ada pun kecacingan, parasit tu dah mati terkubur bersama poo anak. Hehe..

Apa yang nak saya kongsikan dalam entri kali ini ialah mengenai detoks parasit. Pernah tak anda dengar atau tahu, apa tu detoks parasit? Mari saya kongsikan antara parasit yang suka sangat 'port' Dalam Tubuh Badan kita ni :

a)  Ascaris Lumbricoides atau dikenali sebagai cacing gelang
   - sangat mudah memasuki badan manusia melalui makanan atau minuman yang tercemar

b) Kremi atau cacing kerawit
   - cacing jenis ini lebih banyak ditemukan dalam tubuh badan kanak-kanak & mudah dikeluarkan bersama makanan melalui dubur

c) Ankylostomiasis iaitu cacing tambang
   - jenis cacing ni panjang dan suka sangat membiak dalam usus dan paru-paru kita

d) Trichinella Spiralis atau cacing cambuk
   - bagi yang suka makan daging separuh masak tu berhati-hati la ya sebab cacing jenis ini datangnya daripada daging-daging yang tidak dimasak dengan sempurna

e) Taenasis atau cacing pita
   - cacing ini banyak terdapat pada haiwan seperti lembu dan ikan serta menjadikan tubuh manusia sebagai tempat pembiakannya

hmmm..inilah punca usus tersumbat!
sanggup ke ianya bersarang dalam Badan anda?

Macamana nak 'buang' parasit ni dalam badan kita?

Oleh sebab orang dewasa ni, cara pemakanan mereka agak lain dan bermacam-macam gaya berbanding kanak-kanak..maka kita digalakkan untuk mengamalkan detoks. Ingat ya..detoks ni bukan semata-mata nak kurus, tapi lebih daripada itu iaitu untuk menjaga kesihatan usus dan Tubuh Badan kita secara keseluruhannya!

Jom kita jengah sikit apa yang dikatakan sebagai detoks ni ya..
Detoks membawa maksud sebagai satu proses menyingkirkan bahan buangan atau toksik dari Tubuh badan manusia. Dalam Tubuh badan manusia itu sendiri sebenarnya sudah tersedia sistem detoks iaitu hati, usus dan ginjal
Kalau anda nak tahu, toksin-toksin ini sama ada berpunca daripada makanan yang kita makan, boleh juga diperolehi daripada benda yang kita pegang. Inilah punca toksin menjadi parasit dalam badan.


Tanda badan dicemari toksin parasit.

Haa..kat sini anda boleh rujuk sama ada tubuh badan anda telah dihuni oleh makhluk perosak ini ataupun sebaliknya.
  • kerap berasa lesu
  • sering mengalami tekanan perasaan
  • hilang daya tumpuan
  • kembung perut
  • terlalu kurus
  • sering alergi
  • sensitif terhadap makanan dan persekitaran
  • kerap diserang penyakit
  • gatal pada bahagian sulit
  • sakit otot dan sendi
  • sembelit atau cirit birit
  • haid tidak stabil
  • ekzema yang teruk
  • suka makan benda manis (terutama ketika fenomena bulan penuh)
  • insomnia 
Jika anda berminat untuk meghapuskan parasit yang telah bersarang dalam tubuh badan anda tu, anda boleh mencuba set detoks terbaru keluaran Shaklee ini.


Kenapa perlu detoks?

Tidak ramai daripada kita yang terfikir ataupun berusaha untuk melakukan pembuangan toksin dalam badan . Cuba anda bayangkan jika anda tidak pernah membuang toksin sejak lahir sehingga umur anda mencecah 50 tahun, sudah pasti bermacam -macam racun yang terkumpul dalam badan akhirnya termendap pada tubuh. 

Macamana pulak jika sistem semulajadi tubuh anda tidak mampu membuang toksin tersebut? Hasilnya akan membuat anda mengalami  pelbagai masalah dan penyakit serta kulit menjadi kusam.

Toksin yang ada dalam Tubuh Badan Kita terjadi akibat pencemaran. Antaranya pencemaran makanan akibat penggunaan bahan kimia  dalam aktiviti pertanian seperti racun perosak, racun serangga dan baja kimia. Toksin juga ada dalam makanan yang mengandungi bahan pengawet, perasa tiruan, kondisioner dan sebagainya.

jenis-jenis makanan penyumbang toksin


Ingat ya, parasit ni kalau tidak dikawal boleh menyebabkan kanser dan maut! Sekiranya anda mengamalkan detoks ini secara teratur, anda pasti dapat melihat kesannya.

Kelebihan #detoksparasit :
  1. Menyingkirkan toksin berbahaya di dalam tubuh badan 
  2. Peredaran darah lebih baik dan meningkatkan kekuatan dan tenaga
  3. Meningkatkan sistem imunisasi badan
  4. Mengurangkan keletihan
  5. Membantu tidur yang lebih baik
  6. Mengurangkan apa jua penyakit yang anda alami
  7. Membantu menurunkan berat badan
Untuk pertanyaan lanjut mengenai set detoks ni, hubungi saya seperti maklumat di bawah :

 



SELAMAT BERDETOKS!!









This post first appeared on DIABETES MENYERANG DI USIA MUDA..APA PUNCANYA? - J, please read the originial post: here

Share the post

BADAN PENUH TOKSIN? JOM DETOKS....dengan Shaklee!!

×

Subscribe to Diabetes Menyerang Di Usia Muda..apa Puncanya? - J

Get updates delivered right to your inbox!

Thank you for your subscription

×